• Blog inspiratie

INSPIRATIE VOOR JE BLOG OF NIEUWSBRIEF

Wat kunnen we deze maand melden in onze nieuwsbrief? Help! Ik kan geen onderwerp bedenken voor mijn blog.

Iedere keer een vers onderwerp bedenken voor je blog of nieuwsbrief kan een uitdaging zijn. Ontbreekt het je aan inspiratie? Loop je vast? Kost het je teveel tijd? Hulp is onderweg! Ik heb een aantal inspirerende haakjes voor je op een rijtje gezet waarmee je in no-timeverder kunt met jouw blog of nieuwsbrief.

Interessant voor je klant?

Voordat je begint met schrijven, stel je zelf de vraag: Is het interessant voor mijn klant? Weet ik wie mijn doelgroep is en waar hun interesses liggen? Geef ze informatie waar ze écht iets aan hebben. Alleen op deze manier maak je mensen trouw aan jouw merk en bouw je een langdurige relatie met ze op. Een investering die het dubbel en dwars waard is.

5x Inspiratie voor onderwerpen:

1. Update

Deel een update. Hoe gaat het met nieuwe projecten/initiatieven binnen je bedrijf? Deel successen en mijlpalen, maar wees ook niet bang om je onzekerheden te laten zien. Wat kan er beter? Tegen welke uitdagingen loop je aan? Welke lessen heb je geleerd?

2. Voorproefje

Naast lopende zaken kun je je klant ook een inkijkje geven in de meest recente ontwikkelingen of spannende toekomstplannen. Laat ze weten waar je mee bezig bent en waarom je hier zo enthousiast over bent. Een nieuw project, product, dienst of een bijzondere service? Dit kan klein of groot zijn. Klein: minderen met printen voor het milieu. Groot: een verhuizing of nieuwe directeur. Je kunt ook terugblikken: Vorig jaar rond deze periode…

3. Nieuws

Zijn jullie in het nieuws geweest, radio, tv, krant, internet? Is er een toffe recensie over jouw organisatie geschreven? Deel het met je klanten in de nieuwsbrief. En probeer te bedenken waarom het interessant is voor je klant: “What’s in it for them?”.

4. Tips

Geef je doelgroep waardevolle tips en insights. Heb je een grote organisatie? Laat dan bijvoorbeeld iedere maand een andere ‘expert’ binnen je organisatie een blog schrijven, steeds over een ander vakgebied. Laat ze handige tips en tricks weggeven voor jouw doelgroep (Wist u dat?). Het geeft je klant een leuk inkijkje in het bedrijf, jij betrekt je eigen mensen én je geeft iets weg.

5. Foto’s + bijschriften

Cliché maar waar: Maak gebruik van foto’s en eventueel video’s in je nieuwsbrief of blog. Geen materiaal? Start dan met het te maken ervan. Van events, nieuwe producten, een kapotte koffiemachine, leuke alledaagse dingen voor op social media, overwinningen. Dit kun je weer delen in je blog of nieuwsbrief.

Tot slot

– Focus je op één onderwerp en ‘zoom’ daarop in;

– Haal inspiratie uit je vorige blog. Kun je ergens op inhaken en dat onderwerp verder uitdiepen?

– Gebruik tussenkopjes, alinea’s, opsommingen om je tekst structuur te geven.

Zet ‘m op met jouw blog of nieuwsbrief! Mocht je hulp nodig hebben, je weet me te vinden;-)